Wednesday, February 11, 2009

Musibah itu satu pengajaran


Mmg betul kata pepatah... malang tak berbau...
x pernah2 aku singgah ke Pasar Malam Taman Cempaka tu...
tapi pada 24 Januari lps ( Sabtu ), lebih kurang pukul 6.30 ptg..
aku singgah ke sana.. on d way nk balik umah, dr umah ibu..
aku berdua je dgn anakanda Izazi...
niatnya cuma nk belikan juadah dinner utk Bang Brahim...
dh dpt beli Nasi Ayam Black Pepper & Murtabak daging..
kami baliklaa ke kereta semula ( lebih kurang kul 7 mlm )..
terkejutnya bila tgk cermin tepi seat belakang ( sebelah kiri ) dah terlopong !!
beg brg2 izazi & handbag yg aku letak bwh seat dh hilang...!
aku tenang jerlaa.. coz wallet ada dlm poket seluar, bwk gi pasar mlm tadi..
so, rasanya cam xder hilang brg berharga..
Tapi aku call je Bang Brahim, just bgtau apa yg berlaku..
dia suruh aku drive je balik umah...
masa tgh drive tulaa.. tetiba aku teringat...
dlm beg tu ada jam tgn ( nk tukar bateri )
then ada beberapa brg kemas yg nk hntr repair/trade in( rantai leher & tgn izazi yg dh putus, rantai tgn batu ( 1 batu dh tanggal ) & cincin batu ( batu dh longgar )..
rantai & cincin batu tu hadiah pemberian ibu masa aku kawin...
( semua anak2 dia tempahkan set brg kemas tu & hadiahkn sempena perkahwinan...
batu ikut favourite colour, dia beli masa gi umrah dulu... )
lps aku teringatkan brg2 kemas tu, terus je aku nangis beriya2...
rasa terkilan sgt2....
dh smpi umah pun aku nangis lagi...

Thanks Bang Brahim...
coz menenangkan aku...
katanya.. syukur kami berdua selamat...
harta dunia boleh dicari...
kalau jadi apa2 kat kami...
atau izazi yg diamik, camner ?

4 comments:

Noraidalin Buang said...

Takziah ler. Betul tu. Harta dunia hanya pinjaman. Insya Allah akan dapat gantinya. Syukur korang berdua selamat. Jgn sesekali letak handbag dlm kete.

umie zazzy said...

Thks, pengajaran ni sgt besar bg aku, skrg ni x berani nk letak sebrg beg dlm keta, walaupun kt bwh seat, polis kata pencuri skrg dh advance, diorg leh detect ada brg berharga, especially hphone & laptop.

ZD said...

Yatt,
agak betul kut Mcta kata.
Blog ko ni agak gambarless..hehehe..
"I'm sorry!"
So sorry to hear the bad news..
Mcm2 manusia sekrg, kita hanya mampu doa & tawakkal je.
p/s: Dah lama nak comment, tp kena masuk ID google tu leceh tu.
BUkan apa, selalu tak ingat ID google aku :-D

umie zazzy said...

aku baru masukkan gmbr tu smlm.. selalu terlewatlaa...